Četiri vrste poklona za praznike koje predlažu naučnici

Naučnici predlažu četiri vrste poklona koji su odlično rješenje za Božić, kao i tri najgore moguće vrste poklona koje želite izbjeći.

Foto: Pixabay/Ilustracija

Proteklih godina naučni svijet bavio se i psihologijom primanja i davanja poklona, što je naročito zanimljivo pročitati uoči praznika. Ukoliko već niste odabrali pravi poklon za svoje najmilije, onda preporučujemo da obratite pažnju na ove preporuke naučnika:

Nemojte kupiti skupocjeni poklon

Ukoliko vam se čini da je poklon koji ste pronašli prejeftin da biste ga nekome dragom poklonili, varate se. Nije važna ni cijena ni poklon, već sama namjera, što potvrđuju rezultati istraživanja objavljeni u časopisu Journal of Experimental Social Psychology. Mnogi smatraju kako će proći bolje ako odaberu skuplji poklon, no rezultati istraživanja se ne slažu s tom pretpostavkom, već tvrde da je upravo suprotno. Odnosno istraživanja su pokazala da ne postoji poveznica između cijene poklona i zadovoljstva osobe koja ga je primila.

Nemojte darivati u tuđe ime

To se ne odnosi na to da uručite poklon u ime sebe i još nekog, već na to da novac koji ste namijenili potrošiti na poklon za prijatelja darujete u dobrotvorne svrhe. Može vam se činiti kao dobra ideja jer biste prije svega učinili dobro djelo, kao i osoba za čiji je poklon taj novac bio namijenjen, no istraživanja pokazuju kako to baš nije tako. Ne sumnjamo da bi neki čak i cijenili ovu gestu, no istraživanje iz 2015. godine objavljeno u časopisu Organizational Behavior and Human Decisions pokazalo je kako bi to kod druge osobe moglo stvoriti osjećaj nezadovoljstva jer se pažnja tada daje simboličnom značenju poklona, a ne osobi kojoj darujemo nešto.

Nemojte pokušavati uljepšati loš poklon

Ako ste svjesni toga da vaš poklon i nije baš nešto, ne pokušavajte ga dotjerati velikom mašnom i zapakirate u fancy kutiju. Istraživanje koje je provela Udruga za istraživanje potrošačkih navika na Yaleu pokazalo je kako ta ideja nimalo nije dobra. Naime, kada poklonite raskošno zapakiran poklon, kod osobe kojoj ste poklonili se pojača osjećaj uzbuđenja, ali kada ugleda loš poklon, razočara se više nego što bi da je poklon izgledao sasvim običan. Istraživanja su pokazala da je to zbog toga što očekivanja osobe koja prima poklon ne odgovaraju stvarnosti.

Darujte poklon za koji znate da ga ta osoba želi

Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Experimental Social Psychology otkrilo je kako oni koji poklanjaju precjenjuju efekt iznenađenja. Naime, pokazalo se kako osobe cijene kada dobiju poklone koje su izričito tražile, puno više nego kada dobiju poklon koji ste vi za njih odabrali. To bi im pokazalo da ste osluškivali njihove želje!

Ne preskačite čestitku

Čestitke se mogu činiti kao nelični ili lijeni božićni poklon, no istraživanja su pokazala da su itekako popularne kod osoba koje primaju darove. Istraživanje koje je proveo američki Nacionalni maloprodajni savez zaključilo je da su čestitke bile najtraženiji poklon u 2015. godini. Drugo istraživanje otkrilo je da su ljudi i više nego sretni kada kao poklon prime novac.

Darujte poklon koji odražava vas i osobu koju darujete

Niz istraživanja objavljenih u časopisu Journal of Experimental Social Psychology prije nekoliko godina pokazala su da ljudi preferiraju poklone koji odražavaju njihove interese i hobije. Zanimljivo je i da su istraživači također otkrili kako davatelji i primatelji poklona osjećaju veću međusobnu povezanost ukoliko je riječ o poklonu koji odražava darivatelja. To može biti vaša omiljena knjiga, odjeća ili uspomena s tom osobom, koja za vas ima veliku vrijednost.

Darujte poklone koji će trajati

Svakodnevni predmeti, kao što su kuhinjska pomagala ili vaza za cvijeće, možda se ne čine kao najidealniji poklon koji će izazvati oduševljenje, ali istraživanje objavljeno 2016. u časopisu Current Directions in Psychological Science otkrilo je da ljudi zapravo vole poklone koje mogu koristiti mjesecima i godinama.

Zato što jedan članak nije dovoljan…

BOŽIĆNI MEDENJACI – UKUSAN DESERT I ODLIČAN POKLON

ČITAJ VIŠE

Prijavite se na naš news letter

Klikom na "pošalji" pristajete da Vam šaljemo naš newsletter

povezani tekstovi

error: Content is protected !!